Science-BG Форуми Science-BG
Science-BG
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

В момента е: Нед 15 Сеп 2019, 11:24
Часовете са според зоната UTC + 3 (DST in action)
 Главната страница » Разни » Свободен форум
3D Зацъкляне
Модератори: Bibi, IvO™
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [11 Мнения]  
Автор Съобщение
vuker84

Регистриран на: 28 Мар 2007
Мнения: 165

МнениеПуснато на: Пон 28 Яну 2008, 20:53    Заглавие:  3D Зацъкляне
Описание на темата: Моля не пробвайте това на CRT!
 

Magic Eye
Magic Eye 2

Отдавна забравено и неотдавна преоткрито удоволствие от откриване на скритото 3D изображение чрез разфокусиране на погледа (във втория архив от снимки има указания как става номера, ама вие може и да измислите други начини - преди 2-3 години ми дадоха една такава принтирана черно-бяла картинка и аз се цъклих сума време и нищо не виждах, ама сега като е цветничко и имам достатъчно голям екран е доста по-приятно). Няколко съвета от мен:
1) Номера с прилепването на носа почти до екрана действа ( и то достатъчно бързо) - даже мигането помага, а не пречи на разфокусирането.
2) Ако картината Ви е много голяма или пък малка - по-добре я смалете(уголемете), така че да не се натоварвате да я обхващате с поглед - абсолютно нищо не се губи като качество на видимост на образа и в двата случая!
3) Първите картинки със сигурност могат да се видят по друг начин - преди да изтегля указанията на втората част не знаех как да гледам и си "обръщах" очите и като се развиделеше 3D-образите се виждаха наобратно - т.е. обемът сочеше навътре, а не навън (както е в нормалния случай) и картината не се уголемяваше, а си стоеше същия размер, което е много кофти при разпознаване на детайлите от образа - от очни съображения тази техника не съм я прилагал върху вторите картинки, пък и се съмнявам дали ще действа.

Приятно кьоравене! (пише, че е безопасно за очите, ама знам ли!)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
rainbow


Регистриран на: 22 Фев 2008
Мнения: 13

МнениеПуснато на: Пет 22 Фев 2008, 11:50    Заглавие: Re: 3D Зацъкляне  

Здравейте,
Аз имам 2 книжки с такива картинки и много се забавлявах с тях.
Много ми се иска, обаче да намеря алгоритъма, с който с правят, защото генерирам 3Д модели и ми се иска да пробвам да ги визуализирам и по този начин. До сега ги визуализирах с алгоритмите Face tracing i Ray tracing. Последния е много ефектен, мяакар че е бавен, а първия става за въртене на обекта и избор на гледна точка.
Започвам да си мечтая за новия алгоритъм. :)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
MitkoS


Регистриран на: 05 Мар 2007
Мнения: 378

МнениеПуснато на: Пет 22 Фев 2008, 13:19    Заглавие:  

Преди не обърнах достатъчно внимание на картинките и не разбрах за какво точно ставав въпрос и съответно не успях да видя триизмерните обекти и пластове.

Днес за втори път се цъклих и тоя път успях да идентифицирам и пластовете и триизмерността. Не съм виждал много холограми през живота си, но това на тези картинки се доближава до представата ми за холограма.

Смело мога кажа, че това са най-великите "зрителни илюзии" , които някога съм срещал и наблюдавал.

А дали могат да се моделират и алгоритмизират ?
Не знам, на мен по-скоро ми се струва, че всичко тръгва от снимки на реални триизмерни обекти(сцени) и тези снимки после допълнително са обработени за да се превърнат в тези картинки.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
rainbow


Регистриран на: 22 Фев 2008
Мнения: 13

МнениеПуснато на: Пет 22 Фев 2008, 13:27    Заглавие:  

MitkoS написа:

А дали могат да се моделират и алгоритмизират ? Не знам, на мен по-скоро ми се струва, че картинките са всъщност снимки на реални триизмерни обекти(сцени), а самите снимки после допълнително са обработени.


Могат, Биби едно време ми предлагаше подобен алгоритъм, тогва не се поинтересувах а сега не може да го намери. Затова питам дали на някой друг случайно не му е попаднал.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
MitkoS


Регистриран на: 05 Мар 2007
Мнения: 378

МнениеПуснато на: Пет 22 Фев 2008, 13:58    Заглавие:  

Може и да може, не знам, на мен ми прилича като да е обработени снимки.

Още не мога да проумея някои неща. Опитвам се след като съм разпознал триизмерната сцена, да си затворя едното око, а после другото и как това се отразява на възприемането. Прави ми впечатление също, че има "нещо като добавяне на образ (вероятно от мозъка)" - например картинката eyeballs.jpg от първата серия - на картинката са три ключалки, а като го "видиш" триизмерно ключалките вече са четири.
ПП. И при другите картинки, като броиш обектите, триизмерно са с един повече
ПП2. При ротация от 90 градуса, ефекта не може да се види
ПП3. Малко странично накланяне на главата, води до загуба на образа
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
rainbow


Регистриран на: 22 Фев 2008
Мнения: 13

МнениеПуснато на: Пет 22 Фев 2008, 17:47    Заглавие:  

Триизмерен ефект от реални снимки се постига с очилата с различни цветове на стъклата. Гледах такива сайтове, когато ми подариха такива очила. Без очила снимките са силно размазани, но ре разбират. Стереокиното беше с другия вид очила
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
IvO™
Администратор


Регистриран на: 11 Мар 2007
Мнения: 651
Местожителство: В другата стая

МнениеПуснато на: Пет 22 Фев 2008, 17:58    Заглавие:  



http://tinyurl.com/2x4xt4


А колкото до "Magic Eye", виж това:

http://en.wikipedia.org/wiki/Magic_Eye

и

http://tinyurl.com/yubrt5
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
rainbow


Регистриран на: 22 Фев 2008
Мнения: 13

МнениеПуснато на: Пет 22 Фев 2008, 18:13    Заглавие:  

Благодаря Иво Smile
Вярно правеха се с 2 камери. Пак с 2 камери и сверични пиксели ми обясниха на ЕКСПО-то стерео-телевизора.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
IvO™
Администратор


Регистриран на: 11 Мар 2007
Мнения: 651
Местожителство: В другата стая

МнениеПуснато на: Съб 23 Фев 2008, 15:59    Заглавие:  

rainbow написа:
Благодаря Иво Smile
Вярно правеха се с 2 камери. Пак с 2 камери и сверични пиксели ми обясниха на ЕКСПО-то стерео-телевизора.



Няма защо. thumbup1 Това открих на "първо четене" в Гъгулчо. Аз се запалих доста по тези триизмерни анимации още през 1998 г., когато в в комплекта на оригиналната игра "Heart Of Darkness" имаш такива очила (със синя и червена леща, т.е. пластмаса). Последната (финалната) анимация на играта беше направена триизмерна и си беше оргазъм да се гледа с такива очила (това е въобще и първата игра, в която има такива анимация - беше наистина иновативно за времето си). Иначе рисуваните триизмерни картинки бяха хит по книжарниците през '90 - '91 (или там някъде), но друго си е да гледаш нещо раздвиженко...

59000000
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Bibi
Администратор


Регистриран на: 05 Мар 2007
Мнения: 198
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 24 Фев 2008, 17:31    Заглавие: Magic Eye
Описание на темата: Как очите ни преценяват кое е близо и кое - далеч
 

Ще разкажа тази част от алгоритъма, с която съм се занимавала.

Изображението се изгражда по редове, точка по точка.
За целта прекарваме равнина, минаваща през поредния ред от хартията, който искаме да съставим и правата, свързваща очите на наблюдателя.
По тази причина картинките трябва да се гледат незавъртяни, иначе нищо няма да видите (освен ако не ги завъртите с главата надолу - точно на 180 градуса).



Как се формира всеки ред:
Нека да разгледаме най-простия пример, в който искаме да покажем на зрителя квадратче, което се намира на разстояние h напред от останалия фон.
Помощната равнина пресича квадратчето в отсечка, а листа, върху който рисуваме - в успоредна на нея права, която ще кръстя s.
Сега да гледаме само какво става в тази равнина:



Нашата задача е да определим какви цветове точки да нанесем върху s така, че да заблудим зрителя, че всъщност вижда отсечката.
Ако начертаем права, която свързва дясното око с най-лявата точка от отсечката, тя ще пресече s в някаква точка X.
Аналогично права, през лявото око и най-дясната точка, минава през т. Y от s.
Отсечката XY е мястото, където е важно какви цветове точки слагаме.
Вън от нея можем да рисуваме произволни неща и дори е препоръчително те да НЕ се подчиняват на същото правило, за да е по-видим пространствения ефект.
Затова да започнем с първата от "важните точки" - X.
Прекръщавам я на A1.
Тя, според дясното ни око, е образ на левия край B1 на отсечката.
Сега да видим какво казва лявото око за B1? То смята, че B1 се изобразява в A2.
За да ги заблудим, че виждат B1 (точка, намираща се напред в пространството), трябва да оцветим A1 и A2 в един и същи цвят, да кажем зелен.
Вече двете очи по нищо няма да могат да различат дали виждат две еднакви далечни точки, или една по-близка.
Но трябва да повторим същата процедура още няколко пъти, защото в момента дясното око, гледайки A2, мисли, че вижда друга точка от отсечката - B2.
Така ще получим координатите на редица от точки, които всички трябва да са в един и същи цвят.

Същото ще го кажа по-алгоритмично:
1. i = 1;
2. Ai = X;
3. Пресичаме правата AiOR с отсечката -> получаваме Bi
4. Пресичаме BiOL с s -> получаваме Ai+1
5. i++, GOTO 3 (дотогава, докато в точка 3 правата пресича отсечката)
6. Оцветяваме в зелено всички точки A[]

- За алгоритъма има значение какво разстояние между двете очи сме предположили.
Известна е някаква средна стойност, която е подходяща за повечето наблюдатели, може да заложим на нея, или да направим въпросното разстояние параметър.
- От нас зависи и какво разстояние между наблюдателя и хартията да изберем - кога, движейки се напред-назад, зрителят ще започне да "вижда" магията.
- След като нарисуваме всички зелени точки A, ще трябва да повторим същата процедура за "съседната" на A1 точка.
Така ще получим нова редица точки, които примерно ще оцветим в лилаво.
Ще повтаряме, докато оцветим всички точки от XY.
След това ще дорисуваме зоните от правата, които са извън XY.
- След като завършим целия ред, повтаряме същото за следващия ред.
(Точките и редовете са краен брой, който зависи от резолюцията на изображението, в която сме преценили да го изработим.)

Алгоритъма е реализиран на доста места.
Виждала съм го например в EyeCandy или някоя подобна от библиотеките с плъгини за PhotoShop.
Може да се приложи за всякакви тела с по-сложни форми и сложени под произволен ъгъл пред фона.
Това, което не знам как се постига е връзката между този алгоритъм и файловите формати, описващи 3D изображения.
Идеалния вариант е да се нарисува в 3D програма тялото, което целим да покажем и оттам да се продължи с алгоритъма.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
rainbow


Регистриран на: 22 Фев 2008
Мнения: 13

МнениеПуснато на: Пон 25 Фев 2008, 11:14    Заглавие:  

Thanks Биби Smile

Започвам да го разгадавам и живот и здраве някой ден на сайта ми да имам собствено генерирани такива. Няма да е скоро сигурно.
Това ми е любимата мозайка,която ще използвам:


При моделирането на мойте неща аз използвам по няколко представяния на телата. Външно, вътрешно и изискваното от 3Д библиотеката, отделно формата в който правя експорт. За сега експорта ми е в POV формат за да се използва за визуализацията от free приложението POV RAY с алогоритъма RAY Tracing. Ще използвам може би едно от вътрешните представяния, което е поредица от триъгълници съставени от 3Д точки. Значи нямаме принципна пречка да реализираме алгоритъма. Остава сама време да се намери.[/img]
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [11 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » Разни » Свободен форум
:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov
Categories Hierarchy 2.1.6d © 2003-2006 Ptirhiik RPGnet-Fr
Adaptation provided by Craterz.com
[ Time: 0.0467s ][ Queries: 21 (0.0025s) ][ GZIP on - Debug on ]